Erfarenhet och tjänster
För småföretag görs ofta allt från insortering av papper, bokföring, bokslut och inkomstdeklaration på byråns kontor.
För lite större företag kan uppgifterna vara att hjälpa till med avstämningar och bokslut inför revision och att bistå personalen vid diverse frågeställningar avseende lön, redovisning och skatt. Ibland är man också företagets ekonomiavdelning.
Oftast kostar det mindre att göra rätt från början jämfört med att reda ut och rätta bokföringen i efterhand.
För att skapa bra beslutsunderlag för planering av företagets och ägarnas ekonomi krävs bra rutiner, framförhållning och goda kunskaper inom redovisnings och skatteregler.
De ekonomiprogram som används är Visma administration, Visma bokslut, Visma skatt proffs,Visma lön samt Hogia Compact Edition och Hogia lön. Webbaserade program som används är Visma Eekonomi, Fortnox och 24sevenoffice. Erfarenhet finns också från affärssystemet Pyramid.